Billeder fra 2009
 Et af billederne fra 2009. Footo: Anni Hansen. Se flere...
|
|
| Author |
Message |
sylvest

|
  Posted:
Aug 20, 2006 - 09:47 PM |
|
Tak til alle arrangører og officials for et fint arrangement, incl. det nye tiltag med spisning lørdag.
Men een ting ; når man inviterer udlændinge med, må de også forvente de bliver regnet med ved præmieringen. Jeg var faktisk helt flov over at være HMSer, da det gik op for mig det eneste de fik var "tak for det i kom" det er for småligt.
F.eks Brorson der deltog med 2 biler , I 65 klassen vandt han begge heat suverænt. I 71 klassen ødelagde han sin motor lørdag, kørte hjem og mont. en ny om natten . Startede sidst i begge heat og blev nr. 3 sammenlagt.
Han skulle " ihvertfald" have været på skamlen . og hvis det ikke er muligt med vores normale præmier. så evt. spendere et pår flasker eller ?
.
De svenske kørere rystede bare på hovedet efter præmieringen.
Hvis vi skal lokke dem med en anden gang må vi rette op på det.
med motorsportslig hilsen Steffen Sylvest
ps. de røde lamper burde slukke når jeg starter  |
Last edited by sylvest on Aug 21, 2006 - 07:41 AM; edited 1 time in total |
|
 |
 |
HMSwebmaster
HMS 71-klassen B4

Status: Offline
|
  Posted:
Aug 20, 2006 - 10:02 PM |
|
Hej Steffen,
Point og præmier tildeles i klubmesterskabet, og for at deltage der, skal man være medlem af klubben - det gælder både for danskere og svenskere Se evt tråden HER og i menuen til venstre under "pointgivning" HER ("Kun HMS-medlemmer kan optjene point til klubmesterskabet og modtage præmier til arrangementerne.")
Men selvfølgelig skal vi være glade for at ikke-medlemmer og udlændinge vil deltage i vores løb, så måske skal vi overveje en form for præmiering til de ikke-medlemmer der placerer sig i top-3 til vores løb. |
Last edited by HMSwebmaster on Aug 21, 2006 - 08:25 AM; edited 1 time in total |
|
|
 |
Jørn
|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 12:08 AM |
|
Også jeg vil gerne sige en stor tak til alle, der bidrog til en god og spændende week-end.
Det gælder specielt alle, der deltog i planlægningen og den praktiske udførelse af løbet.
Men det gælder også deltagerne - ikke mindst vore udenlandske konkurrenter, der kom langvejs fra og som bidrog til at gøre felterne både større og bredere, ligesom de bidrog med noget rigtig godt race.
Mange af dem blev tilmed og klappede ved præmieuddelingen, hvor de så måske oplevede, at det var nr 3, 5 og 8 der kom på skamlen, mens de bare fik et " tak for I kom - kom godt hjem".
Alt er uden tvivl foregået korrekt efter reglerne, men jeg vil så opfordre til, at vi begynder en diskussion om ændring af disse.
Vi skal passe på ikke at blive for indadskuende og for selvgode.
Det bør vel være sådan, at første mand/kvinde over stregen i en klasse/div. også er øverst på skamlen uanset nationalitet.
Vi kan så bagefter sætte os ned og tildele hinanden points i de forskellige klubmesterskaber, nationale mesterskaber og nordiske mesterskaber mv.
Danske kørere bliver jo også præmieret efter samme regler, når de kører i udlandet.
Igen: Tak for en god week-end.
Jørn Bolding |
|
|
|
 |
ClausM
HMS Formel Cup

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 06:27 AM |
|
Helt enig med Jørn.
Med blot et enkelt løb i HMS-regi, så er det jo ikke min anciennitet der giver mig taletid i denne sag.
Men det var da 2 slemt skuffede Opel Lotus-kørere, der blev sendt hjem uden præmie fra den store formel-klasse, selvom vi havde haft en rigtig god kamp på banen - og jeg skulle da også ha' forklaret et par gange, at det faktisk var ifølge reglerne og ikke pga. en brøler, før jeg forstod at jeg måtte præmieres alene.
Det er da også min opfattelse, at man almindeligvis (f.eks. i Hyllinge MS's klubmesterskab) præmierer efter resultatet for alle deltagere, og så deler points ud til klubmedlemmerne og kun en af disse kan blive klubmester.
Bortset fra det, så var det et fint arrangement. Blot vil jeg foreslå, at førermøderne f.eks. afholdes efter træning/før kval. på 1. dagen og efter warmup/før heatafvikling på 2. dagen. Det er lidt blidere for dem, der først skal køre noget oppe af dagen, og som måske sov et godt stykke væk fra banen. |
_________________ Mvh
Claus Møller
Historisk Formel. DTC-speed til 1/20 pris! Og så er vi venlige
Vinder af Ascr/HMS GT Legends Cup, vinteren 2009/2010
Vinder af HMS Formel Cup 2009 |
|
|
 |
Warnich
HMS 65-klassen A4

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 07:47 AM |
|
| Jørn wrote: | | hvor de så måske oplevede, at det var nr 3, 5 og 8 der kom på skamlen, mens de bare fik et " tak for I kom - kom godt hjem". |
Det er da for pinligt.
| Jørn wrote: | | at vi begynder en diskussion om ændring af disse. |
Mit indspark til diskussionen skal så være, at der ikke er noget at diskutere
Den regel skal da hurtigst muligt laves om. Er det generalforsamlingens opgave, eller kan bestyrelsen træffe beslutningen ?
Carsten Warnich
Mini #8 |
|
|
 |
 |
HenrikP.

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 08:22 AM |
|
Den baggrund som Jørgen Klitholm giver udtryk for, er den som bestyrelsen er enige om.
Man kunne så ved det arrangement som lige er overstået præmiere på en anden måde, dette vil bestyrelsen overveje. Det indebærer bare at man laver 2 sæt præmier, et for klubmesterne, og et for de samlede vindere af Nordisk Cup, hvor dette indgår som en afdeling.
M.h.t. de svenske deltagere, så er de helt klar over at de ikke skulle præmieres ved dette arrangement. De samler point til den Nordiske Cup, de anmelder sig "bare" som almindelige deltagere ved arrangementet, så udregner Per Knutson (Sverige) og Jari (Finland) deres point, efter deres placering. HMS eller DASU har intet organisatorisk med det at gøre.
Det tillades at der er udenlandske deltagere til vore arrangementer, de kan iflg. reglementet ikke samlet point til DASU-mesterskabet, og ejheller til klubmesterskabet.
M.v.h.
Henrik Pedersen |
Last edited by HenrikP. on Aug 21, 2006 - 08:28 AM; edited 1 time in total |
|
|
 |
Anders.T.Jensen

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 08:25 AM |
|
Ja jeg må også indrømme at det ikke var fair over for de Svenske kørere, jeg tænkte faktisk på dem hele vejen hjem. Det må i have drøftet i bestyrelsen Tommy, det kan vi ikke være bekende. Når det så er sagt så er der kun ros til arrangementet, blot var det lidt sjovere lørdag aften end det var at stå op søndag morgen. <BR><BR>Tak for en god weekend!<BR><BR>Anders T. Jensen |
|
|
 |
 |
fuhrmann1275

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 08:36 AM |
|
Hejsa
Jeg er enig at der er noget der skal justeres. Men i min klasse bliver jeg nr 3 i begge heat men får en 2 plads pga en dansk kører ikke er medlem i hms. Jeg synes bare det er forkert at man ikke kan få medalje pga man er medlem af en anden klub. Anmeldergebyret er jo det samme for os alle. Det er lidt mærkeligt at sige man blev nr 3 men fik en 2 præmie pga man ikke er i samme klub.
Hvis man gerne vil adskillige det kunne man så ikke give pokal til de 3 føste og så give hms medlemer deres pokaler?
hilsen
Nicolaj |
|
|
|
 |
FrankHolm
HMS Clubrace CR2

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 08:37 AM |
|
hej alle
tak for en forrygende weekend..
omkring premiering, så er der vel intet i vejen med at løbsledelsen premierer på dagen, så etteren får sin medalje. men mesterskabspoint gives uafhændigt af udenlanske kørere og fremmede klubmedlemmer.
mvh frank holm
alfasud #23 cr3 |
|
|
|
 |
Warnich
HMS 65-klassen A4

|
  Posted:
Aug 21, 2006 - 08:39 AM |
|
| alfasud wrote: | | så etteren får sin medalje. men mesterskabspoint gives uafhændigt af udenlanske kørere og fremmede klubmedlemmer. |
Nemlig.
Pokaler og medaljer er for placeringen i selve løbet uanset nationalitet og medlemsskab.
Point er til HMS medlemmer.
Sådan bør det være.
Carsten Warnich
Mini #8 |
|
|
 |
 |
|
|
| |
|