HUSK!
 Det Fynske Bakkeløb 25. september 2010
Årets femte og sidste hillclimb - vi ses til et uforglemmeligt finalearrangement efter den hidtil bedste hillclimbsæson, på en af landets mest eftertragtede prøvestrækninger og landets særeste Kro...
Læs mere her
 Classic Car Meeting Knutstorp 2-3. oktober 2010
Årets sidste baneløb på den fantastiske og udfordrende bane lige ovre på den anden side af sundet. Kun historiske biler, masser af race, fornuftig pris, inkluderet race dinner og duft af dækrøg og efterår...
Læs mere her
|
|
| Author |
Message |
Warnich
HMS 65-klassen A4

Status: Offline
|
  Posted:
Apr 03, 2010 - 12:25 PM |
|
Så er der et nyt referat fra HU's seneste møde.
Du finder det her:
http://www.dasu.dk/web/historisk/referater
Af indholdet:
FIA fokus:
Ole Ingemann havde deltaget i årets seminar afholdt af FIA Historic Committee, i år i London. Rammerne for dette års seminar var ikke lige så gode som sidste år i København! Indtryk fra seminaret er i stikord:
• Øget fokus på sikkerhed, og formentlig kommer der nye krav til bure/forstærkning i de
nye perioder I og J, dvs. større sikkerhed end da bilerne var nye. Ændringerne tilpasses den enkelte bilmodel.
• Støj og myndighedskrav er fortsat i fokus.
• Det planlægges oprettet en database hvor man kan se hvad der er tilladt ud over
homologeringen.
• Regelændring på vej der tillader at ældre motorer kan ombygges, så der kan bruges
pakdåser ved motorens krumtap.
• Nye regler for anvendelse af elektronisktænding i periode F. Kun omfattende biler der
i perioden kørte med elektronisk tænding.
• Det drøftes at åbne for, at der kan fås HTP på biler, der kun har national historie.
• Overvejelser om en HTP skal følge bil eller ejer.
• Dæks tilgængelighed skal sikres
• Det er vigtigt med åbning af nye perioder, derfor udskrives periode J i rally nu i DK
Det bliver stadig sværere at få godkendt ændringer, der ikke er beskrevet i homologeringsattesten. HU opfordrer til, at man besøger DASU’s hjemmeside, og følger med i nyt fra FIA, hvor tilføjelser til tilladte modifikationer løbende annonceres.
NB: Bemærk, kører du på dispensation fra sidste år fordi HTP er under godkendelse er denne dispensation ikke længere gyldig.
Henvendelser til HU:
10.1. Gunnar Hildorf, vedrørende tilskud til effektmåling ved Youngtimer DASU Cup løb. Klasserepræsentanten søger om tilskud til effektmåling ved afvikling af DASU Youngtimer Cup. HU sender ansøgningen til bestyrelsen med anbefaling.
10.2. Peter Mikkelsen, vedrørende ændringer på Porsche 944S.
Besvares direkte.
10.4 Lars Rosenfeldt, dokumentation for ”ny” Youngtimerbil
Bilen er homologeret, og dermed dokumenteret. |
_________________ Carsten Warnich
Webmaster
1965 Mini #8 |
|
 |
 |
SørenDuun
HMS 65-klassen A3

|
  Posted:
Apr 03, 2010 - 06:03 PM |
|
Hej Carsten
Inden jeg spørger HU, hvad menes der med denne ?
Det drøftes at åbne for, at der kan fås HTP på biler, der kun har national historie.
I dag kan der da fås HTP til biler uden historie, national eller international.
Er det en stramning, eller som det står ?!
Hilsen Søren Duun |
|
|
|
 |
Gregers
|
  Posted:
Apr 03, 2010 - 07:05 PM |
|
Hej Carsten.
Du har b.l.a. skrevet følgende:
"10.4 Lars Rosenfeldt, dokumentation for ”ny” Youngtimerbil
Bilen er homologeret, og dermed dokumenteret."
Jeg er nu i tvivl, idet min BMW 325 E36, ikke har kørt youngtimer før, og har ikke troet denne skulle "godkendes" andet end ved teknisk kontrol. Jeg har vognbog på min Healey - men skal der ske noget ved min BMW ?
Syntes at jeg har læst et sted, at der er kommet stramning omkring godkendelser af bilerne, men læste samtidig at det var vedtaget her i 2010, og vi kører 1 år efter, d.v.s. vi kører efter 2009 regler, men måske jeg bare blander en masse sammen
Hvis jeg skal have godkendt min BMW, hvad skal jeg så gøre i praksis ?
På forhånd tak.
Kenneth Gregers |
|
|
 |
 |
Warnich
HMS 65-klassen A4

|
  Posted:
Apr 03, 2010 - 07:37 PM |
|
| SørenDuun wrote: | Hej Carsten
Inden jeg spørger HU, hvad menes der med denne ?
Det drøftes at åbne for, at der kan fås HTP på biler, der kun har national historie.
I dag kan der da fås HTP til biler uden historie, national eller international.
Er det en stramning, eller som det står ?!
Hilsen Søren Duun |
Jeg er ikke klar over, hvad der præcis menes.
Du kan se de nugældende bestemmelser her
Umiddelbart indeholder definitionerne på vognbogstyper ikke noget om krav til vognens oprindelse, men tjener blot til identifikation af køretøjet og dets specifikationer, klasse og periode. |
Webmaster
1965 Mini #8 |
|
 |
 |
Warnich
HMS 65-klassen A4

|
  Posted:
Apr 03, 2010 - 07:39 PM |
|
| Gregers wrote: | Hej Carsten.
Du har b.l.a. skrevet følgende:
"10.4 Lars Rosenfeldt, dokumentation for ”ny” Youngtimerbil
Bilen er homologeret, og dermed dokumenteret."
Jeg er nu i tvivl, idet min BMW 325 E36, ikke har kørt youngtimer før, og har ikke troet denne skulle "godkendes" andet end ved teknisk kontrol. Jeg har vognbog på min Healey - men skal der ske noget ved min BMW ?
Syntes at jeg har læst et sted, at der er kommet stramning omkring godkendelser af bilerne, men læste samtidig at det var vedtaget her i 2010, og vi kører 1 år efter, d.v.s. vi kører efter 2009 regler, men måske jeg bare blander en masse sammen
Hvis jeg skal have godkendt min BMW, hvad skal jeg så gøre i praksis ?
På forhånd tak.
Kenneth Gregers |
Hej Gregers,
Du bliver nødt til at vende spørgsmålet med din klassekaptajn eller med HU.
HU har ikke offentliggjort mere om spørgsmål/svar, end du ser her... |
Webmaster
1965 Mini #8 |
|
 |
 |
ClausRohr
HMS Clubrace CR1

|
  Posted:
Apr 04, 2010 - 11:39 AM |
|
En eventuel homologering af Youngtimerbil er irrelevant for bilen i YT-sammenhæng. Det er YT-reglementet alene, der er betingelse for godkendelse i teknisk henseende. |
|
|
|
 |
Gregers
|
Posted:
Apr 04, 2010 - 02:30 PM |
|
Lyder rigtig dejligt Claus  |
|
|
 |
 |
LarsKræmmer
|
  Posted:
Apr 05, 2010 - 01:41 PM |
|
Hej Alle !
Jeg tillader mig at hoppe med på denne tråd, idet jeg også har en YT-bil der skal ud og køre i år ! Jeg kan læse i YT-reglementet, at der skal dokumenteres alder på bil og motor til HU, men jeg kan ikke finde vej til Dem (HU). Er det nok at medbringe dokumentationen til det første løb for teknisk kontrol af bilen ? Eller er der en af Jer der kan gi mig en adresse til HU ? Bilen er en Alfa 145 som blev produceret fra 1994 og motoren er 2.0 TS som lå i 155 fra 1993 så det er 15 år gamle sager begge dele !
forårshilsner fra, Lars |
|
|
|
 |
FrankHolm
HMS Clubrace CR2

|
  Posted:
Apr 05, 2010 - 05:09 PM |
|
hej lars,
dit spørgsmål, bør din klassekaptajn kunne svare på (er det ikke bent lisman?)
hvis du eller andre har spørgsmål til HU, så ligger den officielle formular på dasu.dk under historisk/udvalgsmedlemmer/kontakt.
Måske vi skulle lokke vores super Webmaster til at lave et link her på siden  |
_________________ Der findes ikke større synd end ligegyldighed.
mvh Frank Holm
Alfa Giulia 1,6 ti Super
#23 A4 65
www.frankauto.dk - dunlop leverandør |
|
|
 |
LarsKræmmer
|
  Posted:
Apr 05, 2010 - 05:25 PM |
|
hej Frank !
så prøver jeg lige Bent, men er det ikke Gunnar Hildorf ? og til dig tak for svaret !
mvh, Lars |
|
|
|
 |
|
|
| |
|