Søg biler

Her kan du se andres biler

  • 1998 Alfa Romeo 156
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Alfa Romeo
    Årgang
    1998
    Model
    156
    Baneløbs klasse
    YoungTimer
    Motorstørrelse
    2000
    Beskrivelse
    Fabriksbygget gruppe N bil, leveret til den hollandske 156 Pearle Challenge Cup, hvor alfa'en blev kørt i 1998-2000 af Peter Gerhards. Herefter solgt til Thomas Hall, Sverige, der kørte endurance race i bilens nogle sæsoner. Herefter blev bilen solgt til den svenske Alfa entusiast, Johan Moberg, der kraftigt modificerede motor og undervogn, så 156'eren specifikationsmæssigt i dag snarere svarer til 156 Super Production.
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1986 Renault 5 GT Turbo
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Renault
    Årgang
    1986
    Model
    5 GT Turbo
    Vognbogsnummer
    4894
    Historisk klasse
    Klasse A
    Motorstørrelse
    1397 ccm
    HK
    131
    Vaegt kg
    820
    Ejers email
    dennisovergaard.nielsen@gmail.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1965 Volvo Amazon Amazon 122 S
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Volvo Amazon
    Årgang
    1965
    Model
    Amazon 122 S
    Homologerings nr.
    1408
    Vognbogsnummer
    5404
    Motorstørrelse
    1830
    Ejers email
    bjarne@stjernegaard.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Har kørt race i 1970 var medlem af KDAK Sport Rally og manøvreprøver En pause ind til 2013 hvor jeg blev medlem af HMS og begyndte at kører banerace i en Volvo Amazon 1969 i kl. 71
    Info om bilen
    Jeg fik ændret Volvoen til årg. 1965 ved at monterer en B 18 Sport motor. Har kørt med den fra 2015
    Andet
  • 1979 Alfa Romeo Alfetta GTV
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Alfa Romeo
    Årgang
    1979
    Model
    Alfetta GTV
    Baneløbs klasse
    YoungTimer
    Motorstørrelse
    1962cc
    Ejers email
    martin_knudsen@dell.com
    Beskrivelse
    Jeg har vel kørt lidt on and off de sidste 15 år, oftest når jeg kun et enkelt løb nu hvor der ikke afvikles HMS løb på sjællandringen mere. Jeg deltager som oftest i afslutningsløbet på Knutstorp. Jeg blev bidt af det ved et tilfælde, en bekendt kører og da han kører i en Volvo amazone, så måtte det også være muligt at køre med en alfa romeo coupe, så den fik bur og brandslukker, soltaget blev sat på klem og så er det gået derfra. Licensen blev taget i familiens dengang Volvo 240 med 115 heste og første løb blev afviklet på knutstorp i kammeratens amazone, i tis-øsene regnvejr i klassen over med de hurtige escorter, et lille bitte dugfrit synsfelt mit på forruden. Lidt stressende men bil og jeg overlevede uden at køre for meget i vejen.
    Historie i motorsport
    Jeg ligger lunt i midten af feltet så jeg har ikke de store resultater at reklamere med, men vandt dog løbsweekenden på det tidligere KTI, nu sjællandsringen i 2006. Min deltagelse må siges at være på et minimum da tiden går med familie, hus, arbejde og alt muligt andet uvæsentligt så jeg når kun 1 til 2 løb om året. Mon ikke det bliver bedre stille og roligt?
    Info om bilen
    Bilen er gennem tiden blevet renoveret og opgraderet i forhold til baneræs. Den kører i øjeblikket med en motor fra en Alfa 75 2L TS hvorpå jeg har bygget en turbo. Motorstyring er MegaSquirt som er trimmet af mig selv. Turboen er sat til at levere et absolut minimum af tryk for at holde bilen reglementeret og yder lige omkring de 160 hk. Yderligere trimning pågår således da jeg med turboen får mulighed for at løfte momentet i de lave omdrejninger og stadig bibeholde maks 160hk når jeg kommer op i omdrejninger. Det arbejdes der på. Undervogn er coil-overs fortil, standard bagtil med alle bøsninger renoveret og udskiftet med nylon hvor muligt. Gearkasse er en standard 75TS gearkasse med lidt strammere spær.
    Andet
  • 1990 Honda Crx
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Honda
    Årgang
    1990
    Model
    Crx
    Baneløbs klasse
    YoungTimer
    Motorstørrelse
    1.6
    Ejers email
    Martinefi@hotmail.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1976 Ford Escort 1600 Mexico
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Ford
    Årgang
    1976
    Model
    Escort 1600 Mexico
    Historisk klasse
    Klasse B
    Motorstørrelse
    1593ccm
    HK
    130
    Vaegt kg
    940
    Ejers email
    Blaaoval@gmail.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1965 Volvo PV544
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Volvo
    Årgang
    1965
    Model
    PV544
    Motorstørrelse
    2,0
    Vaegt kg
    950
    Ejers email
    fpj@robotech.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1970 BMW 2002 TI
    Type
    Baneløb
    Mærke
    BMW
    Årgang
    1970
    Model
    2002 TI
    Homologerings nr.
    5258
    Vognbogsnummer
    32457
    Motorstørrelse
    1998
    Ejers email
    randerup70@gmail.com
    Beskrivelse
    Bilen er oprindelig indregisteret i Danmark, første gang d.03.02.70. Og har været registeret, og tilhørt Niels Thonsgaard Christoffersen i Odense. Derefter er den købt af Mogens Thomsen i Vester Terp, og derfra igen solgt videre til Jon Bak Jensen i Visby, for derfra at ende hos den nuværende ejer Anders T. Jensen, i Randerup, ved Bredebro. Anders har således bygget bilen op fra bunden, som en replika, til de i halvfjerdserne så velkendte BMW 02ere som kørte på Europas baner, og kørte op med diverse biler som Ford Escort, Opel Kadett GTE, og mange andre mærker. Genopbygningen af bilen foregik i årene 2007 til nu, og kører således med i det Danske mesterskab for historiske biler i klassen indtil 1971 over 1300 Ccm. Bilen har været færdigbygget som den står nu, siden efteråret 2008, og har da også deltaget i en del Historiske løb. I de sidste år har den været med til de fleste historiske løb på Jyllandsringen, I Aarhus Classic Race, Djursland, Ring Knudstorp, og Sturup S. i 2015 hjemkørte den en 3. plads i DASU Mesterskabet for samme biler i klassen over 1300 Ccm. Opbygningen af bilen er foretaget over flere år, før den endelig stod færdig i 2008, nedenfor ses den lige før den blev kørt til maler, med det egenproducerede styrtbur og ny bagendesamt de karakteristiske ”Schweinebakken” skærme, som er tidstypiske for disse racere fra den tid. Motoren er på 1998 Ccm Har ca. 190 HK eller deromkring Tophastighed på Bane 180 km/t pga. den lave gearing, se længere nede. Fødes af 2 dobbelte Weber på 45 mm 4 i en udstødningsmanifold, som ender i 2,5” rør helt til bageste lydpotte. Elektronisk tænding som lige var kommet frem dengang i 70erne Styrehus med snekkegear, som er originalt. 5 trins Getrag 235/5 Gadeversion, 1. gear ned mod højre. Gearing i gearkasse, nyrenoveret i England. 1st 3,68, 2nd 2,16, 3rd 1,58, 4th 1,24, og 5th 1,0 Bagtøjsgeraing 1:41 Forbremserne er dobbelt ventilerede skiver, på Ø255 mm Kalibrene er fra 2002 TII, med 2 stempler pr kaliber. Bremseklodserne er racerklodser fra Carbone/Redstuf. Bagbremserne er enkelte skiver med enkelt cylindret Kaliber med indvenmdig håndbremse. Også med Carbone bremseklodser. Fjederbene er justerbare og tilpasser baneforholdene, meget hård. Dækkene bilen kører på lige nu er fra Kumho og størrelsen 235 x 60 x 13. Større og tykkere krængnings satbilisatorer. Alle ophæng og bøsninger er i Rigtig gummi da reglementet kræver dette
    Historie i motorsport
    Kørt motorsport siden jeg var 18 altså snart 42 år
    Info om bilen
    se billede
    Andet

    Opdateringer

    • BMW 2002 TI

      Oprettet
      15/11/2016
  • 1971 Opel Kadett B Kadet
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Opel Kadett B
    Årgang
    1971
    Model
    Kadet
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1998
    Ejers email
    tk@kjehr.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Kørte 1. race CHGP på Holmen i 2000. Kørt race i Alfa Romeo til 2007 og fra 2008 til 2015 Escort BDA og BDG Fra 2016 Opel Kadett. DM vinder 2007, 2008 2009 ,2011 og 2016- DM 2 er 2005, 2010 og 2012. Vundet CHGP med Tom K 2008 og CRAA med Jackie Oliver 2011, 2+3 plads i CHGP med Jackie Oliver Kørt på alle danske baner, flere svenske, Zandvoort, Zolder Spa og Catalunia
    Info om bilen
    Andet
    Racetrækker er original Dodge Tradesmann 1974 46.000 Miles, delvis originallak.
  • 1971 Ford Escort RS1600
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford Escort
    Årgang
    1971
    Model
    RS1600
    Homologerings nr.
    1605
    Vognbogsnummer
    DK5416
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1840cc
    Beskrivelse
    Tog banelicens i 1983 på Knutstorp i Sverige på FOA´s regning. FOA står for Frivilligt Oplysnings Forbund og det var lykkedes os at få dem til at betale for et kørekursus det afsluttede med aflæggelse af baneprøve. Har kørt baneløb lige siden (33år) i flere forskellige biler. Startede i Ford Taunus, derefter i Jaguar XK150 så Volvo P1800, herefter Jaguar E-Type og siden 2007 i Ford Escort RS1600.
    Historie i motorsport
    Har en stor hylde fyldt med diverse rædselsfulde pokaler samt en fin DM medalje fra 2012. Har gennem årene kørt på alle de danske baner, de fleste Svenske baner, Rudskogen i Norge, Hockenheim, Spa, Nürburgring, Zandvoor, Catalonia Ring, Mugello, Hungaria Ring m.fl.
    Info om bilen
    Ford´en er en original RS1600 og egentlig for fin til at bruge til race. Det tænkte jeg ikke så meget over da jeg byggede en for snart 10 år siden. Dengang var det bare en Ford Escort.
    Andet
    I vinteren 2015/2016 blev der monteret Lucas Fuel Injection som får/fik debut på Jyllandsringen i maj 2016. Speederresponsen er klart bedre mens effekten er stort set uændret. Samtidig med den nye vognbog har FIA godkendt den lidt specielle delte frontspoiler med bremsekøling, hvilket bilen absolut vil nyde godt af.
  • 1971 Ford Escort Twincam
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford Escort
    Årgang
    1971
    Model
    Twincam
    Homologerings nr.
    1524
    Vognbogsnummer
    DK5406
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1584
    Beskrivelse
    Fin Ford Escort Twincam, vejer 754kg og har ca 175 HK. Bilen er nybygget og har kørt få i 2015, første gang i Århus 2015.
    Historie i motorsport
    Haft licens siden 1998 hvor jeg deltog i Copenhagen Classic Grand prix i en Volvo P1800. Volvoen var en sjov men tung bil og blev skiftet til en Ford Escort TC. Escorten tjente mig fint i mange år men blev i 2015 erstattet af en nybygget Escort Twincam med udbyggede skærme, større sporvidde og brede hjul. Farven forblev perlemorhvid og blå. Ved CHGP i Fælledparken i 2006 vandt Jan Magnussen og jeg PRO/AM løbet i hård konkurrence foran Thorkild Thyrring og Brian Stolze i Ford Mustang.
    Info om bilen
    Dejlig bil som jeg føler mig godt tilpas i.
    Andet
  • 1971 Royale RP3A
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Royale
    Årgang
    1971
    Model
    RP3A
    Homologerings nr.
    nej
    Vognbogsnummer
    ingen pt
    Baneløbs klasse
    Formelbiler
    Motorstørrelse
    1600
    Beskrivelse
    Fra den engelske fabrik Royale. Som flere andre fabrikanter hoppede de med på Formel Ford bølgen da den blev en stor succes. Konstruktøren leverede motorer til Alexis bilerne, og undervejs synes han at deres chassis var dårlige og ville derfor lave et chassis som han mente de skulle være. Det blev en stor succes - de anses for at være stivere end de samtidige FF biler. Af RP3A blev der lavet 20 styk og heraf blev 9 solgt til USA/Canada - denne er købt i USA her i 2016 og kommer snart til DK. Aug 2016: bilen er ankommet er nu under grundig gennemgang - mange småting bliver justeret og ordnet - den bliver først færdig til sæson 2017 med ny HTP osv. Den oprindelige medarbejder fra dengang - Alan Cornock (GB) - hjælper mig nu med råd og dele - så alt bliver godt.
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Marts 2017: opdateringer pågår - bl.a. ny body, en række lidt tunge reparationer har været nødvendige - men det skal nok blive godt. Påtænker at deltage på Zaanvoort til juni, hvor det ikke tillades at have kølevandet i chassis rammen så det skal også lige laves om. Juni 2017: det hele pågår og Zaanvoort nås ikke. Måske til efteråret? vi får se.
    Andet
  • 1971 Morris Cooper S
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Morris
    Årgang
    1971
    Model
    Cooper S
    Homologerings nr.
    5028
    Vognbogsnummer
    281NAT011
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    1293
    Ejers email
    cjberegn@cjberegn.dk
    Beskrivelse
    Bilen er komplet opbygget som ægte baneracer i årene 2010 og 2011. Mine første motorer er bygget af ÅKM Racing ( Georg Mikkelsen ) og Poul Heichendorff. I dag har jeg to mekaniker i teamet, som siden 2013, med stor dygtighed har lavet nogle hurtige motorer for mig.
    Historie i motorsport
    Jeg har gennem 70'erne været aktiv rallykører, og med i, det dengang kendte, team Esso Fjenneslev. I teamet var blandt andet, Jørgen Hansen ( teamchef ), Jens Ole Kristiansen, Flemming Laurbjerg, Kurt Andersen og Peter Axelsen. Min første rallybil var en mrk 2. Copper S 1275. Den næste var en Rally kadet 1900 cupe' og den sidste, inden jeg stoppede med alt motorsport, en Opel Ascona 1600 S. Jeg stoppede aktiv motorsport i 1977 og flyttede fra Sorø til Frederikshavn. I 2011 startede jeg igen, efter så mange års fravær, inden for banesporten. i 2015 blev jeg nr. 2 i Danish Masters, og nr. 3 i Oldboys mesterskabet.
    Info om bilen
    Andet
    Det gamle Team Esso Fjenneslev, er i dag påført som reklame på min bil, som Esso Fjenneslev Classic, i fuld enighed og forståelse, med Jørgen Hansen Fjenneslev
  • 1968 Ford Escort Twin Cam
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford
    Årgang
    1968
    Model
    Escort Twin Cam
    Homologerings nr.
    1524
    Vognbogsnummer
    147NAT008
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1558
    Ejers email
    hjn@allianceplus.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1981 Royale RP29
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Royale
    Årgang
    1981
    Model
    RP29
    Baneløbs klasse
    Formelbiler
    Motorstørrelse
    1598
    Ejers email
    rasmussen@sport.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Igangværende projekt importeret af Kai Madsen fundet som total adskilt og noget skal stadig findes
    Andet
  • 1974 Formel Ford Corami
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Formel Ford
    Årgang
    1974
    Model
    Corami
    Baneløbs klasse
    Formelbiler
    Motorstørrelse
    1598
    Ejers email
    rasmussen@sport.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Danskbygget af Otto Larsen, Danmarks eneste Formel 1600 der kom ud af køre, kørte med i serien nogle år men det blev aldrig det eventyr om dansk fremstillet som Otto have håbet på. og har man prøvet bilen må man nok sige man kan forstå at den ikke blev en succes, den er ikke bred og lang nok sammenlignet med datidens andre og nogle underlige løsninger i forhjulsophæng gør den rigtig sjov og bred at bremse ned fra høj fart Genfundet og restaureret til som den ser ud til i dag af Carsten Frimodt.
    Andet
    Bedste resultat var i 2014 hvor den samlet blev no 2 i Formel1600 klassen
  • 1952 Jowett Jowett
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Jowett
    Årgang
    1952
    Model
    Jowett
    Baneløbs klasse
    65-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1498
    Ejers email
    rasmussen@sport.dk
    Beskrivelse
    Siden 1982
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Englands eneste med boksermotor, vandkølet, 63hk, ratgearskifte, 4 tromlebremser, bygget på rørgitterramme med alu karrosseri vægt 825 kg
    Andet
    biltypen har vundet klassesejr i Le Mans 1950, 1951 og 1952. Den har flere sejre Monte Carlo samt et utal af andre sejre Jeg er tredje ejer på bilen som altid har kørt race og Rally
  • 1984 Peugeot 205 1.9 KRB 1.9 ex GTI konverteret til karburator
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Peugeot 205 1.9 KRB
    Årgang
    1984
    Model
    1.9 ex GTI konverteret til karburator
    Homologerings nr.
    A+N-5325
    Vognbogsnummer
    4975
    Historisk klasse
    Klasse B
    Motorstørrelse
    1905
    HK
    185
    Vaegt kg
    780
    Ejers email
    Simon.fjord@gmail.com
    Beskrivelse
    Bilen har tidligere kørt Bergrennen i Tyskland efter tysk reglement. Helt ny racer motor bygget i 2015. Opdateret i 2016 til dansk reglement, sæder/seler/bur, rallysyn+vognbog+homologering i grp A+N. Bilen forventes at deltage til Hillclimb, munkebjerg i 2016.
    Historie i motorsport
    2016 bliver mit første år i motorsport, har brugt lang tid på at bygge en konkurrence dygtig bil og har taget klubrally kursus, mangler et klubrally, så kan jeg søge om R3 license.
    Info om bilen
    1.9 8v motor konverteret til 2 x 45 mm Weber 301 gr Kent cam knast, topstykke lavet flowbænk, styr lagt ned, ventil bearbejdet afvejet ventiler/plejlstænger/krumtap/stempler/svinghjul. høj komprimeret stempler, alle nye stumper er fra Kolbenschmidt. Forstærket BE3 gearkasse med ligeskårne tænder og 100 % spær på diff.
    Andet
  • 1976 Mercedes Benz W123 - 280E
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Mercedes Benz
    Årgang
    1976
    Model
    W123 - 280E
    Homologerings nr.
    5633
    Vognbogsnummer
    438NAT016
    Baneløbs klasse
    76/81-klassen
    Motorstørrelse
    2.8
    Ejers email
    robert.moldrup.axelsen@gmail.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1965 Ford Cortina Lotus
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford
    Årgang
    1965
    Model
    Cortina Lotus
    Homologerings nr.
    1225
    Vognbogsnummer
    HTP 5414
    Baneløbs klasse
    65-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1586
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1992 BMW e36 JHP
    Type
    Baneløb
    Mærke
    BMW
    Årgang
    1992
    Model
    e36 JHP
    Vognbogsnummer
    5006
    Baneløbs klasse
    YoungTimer
    Motorstørrelse
    3000
    Ejers email
    tdk@oestblik-vvs.dk
    Beskrivelse
    Bilen er bygget på en original motorsportskarrosse, der er blevet opbygget hos Matter Motorsport i Tyskland. Det samme firma, der lavede bure og karrosser til de "gamle" DTC biler. Den har deltaget i motorsport fra dens fødsel i 1992, og har bl.a. gennemført 6 stk. 24 timers løb på Nürnberg Ring Den er blevet taget hjem til Danmark, og er blevet brugt i Youngtimer klassen de sidste ca. 9 sæsoner. Jeg har kørt et klasse 2 mesterskab hjem i bilen samt en stor del podiepladser igennem årene. Nu deltager jeg i klasse 1, som er den "hurtigste" klasse i Youngtimer.
    Historie i motorsport
    Jeg er startet fra bunden, og havde aldrig deltaget i racerløb før jeg begyndte i 2004. Jeg startede med at deltage i en Alfa 33 (som stadig kører i klassen) denne bil blev siden hen byttet med en Alfa 75 ( En tidligere vinderbil - Kørt af Henrik Nøhr, nu DTC kører). Denne bil deltog jeg i, i ca. 2 sæsoner og ønskede så noget mere stabilt, hurtigere og lettere tilgængeligt. Derfor faldt valget på den BMW jeg deltager i på nuværende tidspunkt. Og har haft mange super sjove oplevelser i klassen med.
    Info om bilen
    Andet
  • 1971 Fiat 600 Abarth
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Fiat
    Årgang
    1971
    Model
    600 Abarth
    Historisk klasse
    Klasse B Historisk
    Motorstørrelse
    982ccm
    Ejers email
    vga.glarmester.autoglas@gmail.com
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1971 Ford 1300GT
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford
    Årgang
    1971
    Model
    1300GT
    Homologerings nr.
    5211
    Vognbogsnummer
    DK-5228
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    1297
    Ejers email
    stevs_one@hotmail.com
    Beskrivelse
    Havde min debut på Sturup Raceway i 2007. Bilen var dengang næsten standard. I næsten 10 år inden min debut, var jeg support for min far, der også kører historisk i en Ford Cortina. I forhold til de sportsgrene jeg ellers har dyrket, skateboard og snowboard, mente min far, at Motorsport var noget mere ufarligt og han tilbød mig at lave denne Escort klar til banerace :-)
    Historie i motorsport
    Debut i 2007, klar sidste-plads. 1.plads i Danish Masters 2014 og 2015 2.Plads DASU-mesterskabet 2015 2.Plads DASU-mesterskabet 2013 Banerekord på Jyllandsringen (Lille 71) Banerekord Ring Djursland (Lille 71)
    Info om bilen
    Bilen er bygget op som et far/søn projekt. Motoren er lavet og tunet af min far. (JohnStoneRacing) Undervognen er sat op op forbedret i fællesskab med min far igennem de sidste 10 år. En kæmpe tak for råd og vejledning til Bjarne Sinding(RIP), Bent Andersen og Birger og Jannik Nielsen. Uden deres hjælp havde vejen til at få denne bil til at køre som den gør i dag været noget længere og fyldt med endnu flere bump.
    Andet
    Bilen har været i familien næsten ligeså længe jeg kan huske. Jeg tror jeg har været omkring 10 år, da jeg lærte at køre bil i denne fine Escort, på mine bedsteforældres mark. Lidt videoer fra diverse løb: www.youtube.com/channel/UCoAwD-u0-PQuDHdy5PRaDEg
  • 1970 BMW 2002TI Sedan
    Type
    Baneløb
    Mærke
    BMW 2002TI
    Årgang
    1970
    Model
    Sedan
    Homologerings nr.
    5331
    Vognbogsnummer
    121NAT007
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1995cc
    Ejers email
    pallev8@stofanet.dk
    Beskrivelse
    Købte raceren i 2005 af Christian( Esbjerg) ombygget af Egon Madsen og serviceret , siden da , Racer Nr 2 BMW 2002TII årg 71 er en standardvogn som kører i klasse 3 .Hillclimp og Sprint .
    Historie i motorsport
    har kørt både Hillclimb og baneløb De sidste 11år .
    Info om bilen
    Andet
  • 1985 Lancia A112 Abarth
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Lancia
    Årgang
    1985
    Model
    A112 Abarth
    Historisk klasse
    Klasse B Historisk
    Motorstørrelse
    1050ccm
    HK
    70
    Vaegt kg
    750
    Beskrivelse
    Har kørt Hillclimb siden 2008
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1969 Fiat Abarth 1000 TC
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Fiat Abarth
    Årgang
    1969
    Model
    1000 TC
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    982
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1965 Morris Mini Cooper S
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Morris
    Årgang
    1965
    Model
    Mini Cooper S
    Homologerings nr.
    1300
    Vognbogsnummer
    TBA
    Baneløbs klasse
    65-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    1293
    Ejers email
    carsten@warnich.dk
    Beskrivelse
    Har haft licens siden 2005. Før da begrænsede min deltagelse i motorsport sig til bilplakater på væggene i mit drengeværelse. Har deltaget i årene siden 2005 i min Mini Cooper S, der lyder navnet Mr. Bean.
    Historie i motorsport
    DASU mester i 65-klassen 2008 med Allan B. Sørensen som teknisk ansvarlig for bilen. Har deltaget i den danske 65-klasse 2005-2015, har kørt et antal løb i den svenske serie på Knutstorp og Falkenberg, og har kørt løb på Nurburg Ring og Hockenheim.
    Info om bilen
    Egentlig en fransk bil, der blev bygget om til race vistnok i 1989. Den har deltaget i et antal løb i den daværende europæiske FIA serie før jeg købte den i 2005. Bilen er af 3 omgange blev forbedret og fornyet. Senest i 2013-14 da Tommy Jagerwall stod for en komplet renovering af karosseri og motor.
    Andet
    I dag står bilen i nøjagtig samme bemaling som den bil, der med Jan Heggov ved roret, vandt Danmarksmesterskabet i 1965. Aage Olesen var mekaniker på bilen. Blandt billederne af bilen kan du se dels et historisk billede af bilen - og et billede af Jan og Aage, der i 2013 »mødte« deres gamle bil. Der er også et billede fra Hockenheim, hvor vi kører tre Minier side by side efter løbet. Nr. 671 er søsterbil til min Mini. de to biler blev i sin tid bygget til to franske brødre, der skulle køre i den europæiske serie.
  • 1969 sunbeam imp imp
    Type
    Baneløb
    Mærke
    sunbeam imp
    Årgang
    1969
    Model
    imp
    Homologerings nr.
    5016
    Vognbogsnummer
    DK5224
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    998 ccm
    Ejers email
    f.autoservice@hansen.mail.dk
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1967 Morris Mini Cooper S
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Morris
    Årgang
    1967
    Model
    Mini Cooper S
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    970cc
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
    https://www.youtube.com/channel/UCwRSdNJSqMHJl8oGGZI2a4w
  • 1964 Austin Mini Cooper S
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Austin
    Årgang
    1964
    Model
    Mini Cooper S
    Homologerings nr.
    1300
    Vognbogsnummer
    470NAT016
    Baneløbs klasse
    65-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    1293cc
    Beskrivelse
    Jeg startede i go-kart i starten af 2002 i en 85cc formula junor. Kørte kun hobby træning hvilket også var super fedt! Jeg tog min licens i 2007 og med hjælp fra min far byggede vi hans mini om til 65 klassen i vinteren 07-08. Lige siden da har jeg deltaget i denne klasse i den kendte blå mini :) 2016 med ny bil. Egen bil!
    Historie i motorsport
    2008 - HMS debut. 2010 - 2. plads ved CHGP. Første overall win i regn på Ring Djursland. 2'er i Danmarks Mesterskabet for 65 biler. 2014 - Deltog ved Knutstorp Revival. 2015 - Deltog ved Roskilde Ring Tribute løbet. 5. plads i CHGP finalen.
    Info om bilen
    Bilen er importeret fra Sverige. Den var i meget dårlig stand og har fået hele den store tur. Front, bund, paneler m.v. Motoren er en opdateret og ny serviceret fra den jeg tidligere har kørt i.
    Andet
    https://www.youtube.com/channel/UCwRSdNJSqMHJl8oGGZI2a4w
  • 1971 BMW 2002 Ti
    Type
    Baneløb
    Mærke
    BMW
    Årgang
    1971
    Model
    2002 Ti
    Baneløbs klasse
    71-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    2000
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • 1974 BMW 3,5 CSL
    Type
    Baneløb
    Mærke
    BMW
    Årgang
    1974
    Model
    3,5 CSL
    Baneløbs klasse
    76/81-klassen
    Motorstørrelse
    3500
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Andet
  • Klasse 3 A : 1/1 - 1966 til 31/12 1976 Chevrolet Corvette Stingray
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Chevrolet
    Årgang
    Klasse 3 A : 1/1 - 1966 til 31/12 1976
    Model
    Corvette Stingray
    Homologerings nr.
    583-68
    Historisk klasse
    Klasse A Historisk
    Motorstørrelse
    427 CUI
    Beskrivelse
    Jeg har som de fleste herinde, hele mit liv haft benzin i blodet og har altid skruet det meste selv efter princippet learning by doing. Startede med knallerter, Motocrossere da jeg var dreng og boede på landet, det blev til markracer biler og da jeg fik kørekort gik det ud over lidt forskellige motorcykler. Fik den første Corvette som 23 årig, hvor det var meningen, at den skulle bygges op som Hillclimb racer. Dog kom familie og Uddannelse, karriere i forkøbet, som for de fleste. Corvetten endte med at stå 10 år i garage med enkelte lufteture, dog fik den en god renovering. 2011 hvor børnene var større ligesom friheden, købte jeg en original 205 1,6 GTI og deltog i Hillclimb første gang i 2012 med Pug'en, udlevede en drøm om at køre Alfa i en 1972 GT Bertone i årene 2013 -2014 og vendte tilbage til mine rødder 2015 i en Corvette. Corvetten er i sandhed min " Unicorn " og vil altid være det. Jeg kan tilføje, at jeg er særligt glad for at køre Hillclimb, da jeg syntes der er en fantastisk mangfoldighed både iblandt kørere, deres biler og publikum, en autentisk folkelig motorsportsoplevelse, hvor publikum kan komme helt tæt på og få en god kontakt med os kørere. Jeg syntes at stemningen og atmosfæren er helt fantastisk til Hillclimb løbene og alle er villige til at hjælpe hinanden i en god tone, jeg glæder mig hver gang til at komme afsted og mødes samt køre.
    Historie i motorsport
    **** / 2012 - 1986 Peugeot 205 1.6 GTI. 2013 / 2014 - 1972 Alfa Romeo 1600 GT Bertone 2015 / **** - 1968 Corvette Stingray Drømmen er at finde evner til at køre banesport i Corvetten.
    Info om bilen
    www.corvettestingray.dk ( Direkte link til min Youtube kanal, hvor du også kan opleve andre historiske løb og indslag med Corvette serien ) I 1968 ændrede Chevrolet deres design på deres no. 1. American sportscar, til det velkendte ( i manges øjne, Colaflaske formede ) karosseri i C3 serien, der fulgte efter C2 serien der havde haft en stabil og meget vindende karriere indenfor motorsporten op igennem 60'erne. Det nye design tog verden med storm og mange forelskede sig hovedkulds i de meget karakteristiske svungne linjer fra front til bag. ( i min optik ses linjerne også som en kvindeskikkelse der ligge på siden ) Også Chevrolets Corvette serie, havde igennem hele historien været designmæssigt inspireret af dyreriget, specielt dyr fra havet, og med den nye C3 Corvette Stingray ( Pilerokke ) lykkedes det virkeligt at fange fornemmelsen af, at man sad og kiggede ned over ryggen på en Pilerokke, når man sad som fører eller passager i bilen. GT serierne var blandt andet domineret af Corvettes Super Sports model L88, der blev produceret i en årrække i både C2 og C3 serien. 1968 var ingen undtagelse og L88 modellen med den karakteristiske 427 CUI motor, 4 trins Munchie gearkasse, 15 " fælge med store brede ballondæk, GymKhana undervogn, brede skærme og diverse race options, vandt mange nationale og internationale løb. Især Le-Mans blev tidligt domineret af Corvetterne i GT serierne og de ses jo som bekendt stadig at dominere serien helt op til nutiden. L88 Option modellerne blev producerer til gaden i et antal, således at bilerne kune deltage i de respektive løbsserier nationalt og internationalt. Den store Bigblock motor, der leverer et særdeles solidt moment, fulgte C3 gade serien fra årene 1968 - 1974, hvor 1974 blev sidste år for Big Block motorerne bl.a. grundet oliekrise og skærpede miljøkrav. Rent mekanisk var C3 serien stort set identisk fra start i 1968 til slut i 1981, eneste umiddelbart synlige ændringer på modellerne var karosserimæssige options på front og bagkofanger og 1977/78 kom en større ændring, hvor den store bagrude blev introduceret. Corvetten er efter min opfattelse, i sandhed en Diva at håndtere, ligeså forudsigelig og nem " hun " er at håndtere under acceleration på lige strækninger, ligeså ilter og følelsesladet er " hun " igennem sving. En ægte romantisk oplevelse, der kan sidestilles med et godt ægteskab :) En fantastisk levende bil, en rigtig drivers car med en fantastisk lyd og en god publikumsoplevelse. Vi ses derude :)
    Andet
    Som en lille sidebemærkning, kan jeg fortælle at det " Skull Head " der sidder på mine sidestolper, er Corvette Raceteamets maskot " Jake " hvis man er observant, ses GM's Chevrolet Corvette flaglogo som øjne. Jake blev ifølge historien til som en tilfældig doodle ( krussedulle ) i forbindelse med et teammøde op til et race for mange herrens år siden. Jake figurerer på den ene eller den anden måde altid på Corvettes Racerbiler, på deres Le Mans biler har man til tider set Jake være en del af den fuldstændige lakering af bilen. Der er en del positiv overtro forbundet med teammaskotten og jeg har taget Jake til mig, så han sidder på siden af de brede birdcage stykker " den originale indbyggede Rollcage " og holder øje med om føreren nu gør sit job ordentligt. ;)
  • 1968 Sunbeam Imp
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Sunbeam
    Årgang
    1968
    Model
    Imp
    Homologerings nr.
    5016
    Vognbogsnummer
    401NAT015
    Baneløbs klasse
    71-klassen under 1300
    Motorstørrelse
    998
    Beskrivelse
    Drengedrøm at køre motorløb, men jeg er vokset op i et miljø uden muligheder for det. Uddannelse og familie tog al tid indtil jeg var midt i fyrrene, havde heller ikke økonomi eller kontakter i motorsportsmiljøet før det. Begyndte via SAAB-venner og Hill Climb. Debut i Hill Climb 2010 med min SAAB og på banen i 2014 i Imp.
    Historie i motorsport
    DM Hill Climb m SAAB 99 T
    Info om bilen
    Reg Patton motor m R 21 knast og dermed kun 107 hk, men med godt moment. Jack Knight gearkasse m ligeskårne tænder, uden spær. Ikke historie på bilen, har samlet den med dele fra engelsk rallybil 2014/15
    Andet
  • 1983 Alfa Romeo Sud TI
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Alfa Romeo
    Årgang
    1983
    Model
    Sud TI
    Baneløbs klasse
    YoungTimer
    Motorstørrelse
    1712
    Beskrivelse
    Deltaget i YT siden 2013 med min Sud.
    Historie i motorsport
    Har så længe jeg kan huske altid været interesseret i motorsport, og siden midthalvfemserne i historisk baneløb. Svært glad for italienere, specielt Alfa. Efterhånden også fået øjnene op for andre mærker.
    Info om bilen
    Bilen er opgraderet med en 1,7 indsprøjtningsmotor fra 33 serien, med racerknaster og motorstyring. Bilen er lavet af en Peter Nielsen tilbage omkring 99/00, og en af de ældste i feltet. Sud'en er står som en Trofeo racer, som Alfa brugte som bl.a. supportserie til F1 i halvfjerdserne.
    Andet
  • 1970 Crossle 16 F
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Crossle
    Årgang
    1970
    Model
    16 F
    Homologerings nr.
    -
    Vognbogsnummer
    Dk 5354
    Baneløbs klasse
    Formelbiler
    Motorstørrelse
    1600
    Beskrivelse
    Formel Ford 1600 - FIA periode G Importeret fra USA - hvor den har boet hele sit liv, idet den blev eksporteret fra Crossle fabrikken i Irland i Maj 1970 til en fyr i Midt-staterne. Croslle producerede i alt 40 eksemplarer af type 16 F - deres første FF-model - og heraf blev 13 eksporteret til USA. Fabrikken eksisterer den dag i dag, hvorfor man kan få alle dele til den. Jeg har netop udskiftet alle rosejoints og stænger og har fået den helt skarpt sat op :) - og ser frem til let forbedrede køreegenskaber. Det er en dejlig nem bil at køre. Motor er renoveret løbende efter behov. Jeg har haft og kørt den siden 2006. Min kæreste Charlotte forventes at køre den i 2016 - dog kører jeg den selv til CRAA.
    Historie i motorsport
    i 67 var der etableret en racerskole på Brands Hatch banen, som jeg forsøgte at overtale mine forældre til at jeg skulle gå på fremfor den skole jeg gik på - det var de desværre ikke helt enige i :).
    Info om bilen
    Aug. 2016: den er fortsat under renovering. Jeg benytter lejligheden til at ordne div. andre småting, men den bliver først færdig til sæson 2017. Det er dyrt, men bliver godt :). Marts 2017: de sidste armbøjninger er i gang - så der kommer snart nye fotos.
    Andet
    JR 7.maj: ja sådan kan det se ud efter deltagelse i tidstagningens 3. omgang - hvor der var et par biler der kappedes om at vinde tidstagning og komme først i mål - hvilket vist nok er det det drejer sig om.
  • 1973 Brabham BT41
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Brabham
    Årgang
    1973
    Model
    BT41
    Homologerings nr.
    -
    Vognbogsnummer
    DK5357
    Baneløbs klasse
    Formelbiler
    Motorstørrelse
    1600
    Beskrivelse
    Sidste "kundebil" som Brabham lavede inden de koncentrerede sig om F1. Tidligere ejere/kørere: bl.a. P.O.Zetterström og Erkii Salminen. Erkii Saliminen har kørt den i Monaco, dog med en 2l Toyota motor. Lella Lombardi (første kvindelige F1 kører) siges at have lånt den til et løb Knutstorp. Ved SSM 2013 blev topstykket ødelagt - så nu er der lave t nyt topstykke og motor er eftergået, og den er malet lidt + jeg er ved at montere nye sidekasser - så her i 2016 er den nu klar til en fuld sæson. Den kører ganske fremragende :).
    Historie i motorsport
    Begyndte i 2004 - uden andre forudsætninger end lysten til at gøre det. Har boet mange år i England ganske tæt på Brands Hatch banen, så i 60'erne har jeg set en del løb med bl.a. Jim Clark, Graham Hill etc.
    Info om bilen
    Bilen er nu solgt til England - men gemmer billederne her for sjov skyld
    Andet
  • 1976 Ford Escort RS 1800
    Type
    Baneløb
    Mærke
    Ford Escort
    Årgang
    1976
    Model
    RS 1800
    Homologerings nr.
    1605
    Vognbogsnummer
    303NAT011
    Baneløbs klasse
    76/81-klassen
    Motorstørrelse
    1994
    Ejers email
    ulrich@synshallen.com
    Beskrivelse
    Kørte manøvreprøver starten af firserne, så LANG pause, startede igen baneløb og Hill Climb 2013.
    Historie i motorsport
    Vundet Hill-Climb DM 2 gange, Vandt Danish Master 2015 baneløb.
    Info om bilen
    God gammel dame med mange år på bagen, blev købt i Tyskland, bygget om og ændret igennem 3 sæsoner, i år har den fået den helt store tur.
    Andet
  • 1965 MG B
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    MG
    Årgang
    1965
    Model
    B
    Homologerings nr.
    198
    Vognbogsnummer
    208NAT010
    Motorstørrelse
    1798
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Bilen købte jeg i 1973 og anvendte den i nogle år som eneste transportmiddel. Efter nogle år uden plader, tog jeg den frem igen i 1991, hvor den gennemgik en renovering af både karosse og motor. Derefter anvendt som fritidsbil. I 1997 blev Munkebjerg Hill Climb afviklet for første gang, og her deltog jeg og blev grebet af den historiske motorsport. I de næste 12 år kørte jeg stort set alt, hvad der blev afviklet af Hill Climbs med den gamle B'er. Da organisatorisk arbejde i bl.a. HMS tog mere og mere tid, og banesporten begyndte at trække, kom bilen igen på pension og anvendes nu kun som fritidsbil og sporadisk til et løb eller to.
    Andet
  • 1979 Ford Escort RS2000
    Type
    Hillclimb/Sprint
    Mærke
    Ford Escort
    Årgang
    1979
    Model
    RS2000
    Homologerings nr.
    5566
    Vognbogsnummer
    Nat06677K
    Historisk klasse
    Klasse B Historisk
    Motorstørrelse
    1996 cc
    HK
    180
    Vaegt kg
    975
    Ejers email
    f.kristensen@youmail.dk
    Beskrivelse
    Mit navn er Finn Kristensen, bor i Klampenborg Har deltaget i 5 år – har dog kørt Rally i 80’erne med en BMW 2002 ti og en morris Clubman Startede igen, da jeg fik lidt mere tid efter småbørn perioden var overstået
    Historie i motorsport
    Har i de sidste 4 år deltaget i alle løb i Hillclimb og Sprint Bane og Byløb Har vundet Vægt/effekt mesterskabet i 3 år i træk
    Info om bilen
    Bilen er en original RS 2000 Custom, som blev hentet i Syd Tyskland og blev opbygget fra grunden. Bilen er med alle de rigtige racerstumper ifølge den meget brede homologering. Den er bygget efter homologering 5566
    Andet
    Jeg er passioneret omkring motorsport, og i særdeleshed historisk. Har nu opstartet opgradering af vognen og fået Historisk vognbog på bilen.

    Opdateringer

    • Ny Pinto motor til sæson 2016

      Oprettet
      15/02/2016
      Så er Bruno Hansen (Motorsportshop.dk) igang med at bygge en ny stærk Pinto motor til sæson 2016
  • 1964 MG B
    Type
    Baneløb
    Mærke
    MG
    Årgang
    1964
    Model
    B
    Homologerings nr.
    198
    Vognbogsnummer
    351NAT013
    Baneløbs klasse
    65-klassen over 1300
    Motorstørrelse
    1840 ccm
    Beskrivelse
    Historie i motorsport
    Info om bilen
    Bilen er importeret fra USA og efterfølgende er karossen strippet og mindre rustskader udbedret. Malet og opbygget med nye dele i løbet af 2012 og i foråret 2013 blev den monteret med nybygget motor - alt i nøje overensstemmelse med reglerne i Appendix K. Første løb var Jyllandsringen 2013 og siden har den kørt et par løb hvert år.
    Andet